2026

Nyhedsbreve 2026

Maj 2026


Fest og generalforsamling


Vi holder generalforsamling lørdag den 25. juli kl. 15 - på Vibo Strandvej. Der er adgang for alle lodsejere, og man behøver ikke tilmelde sig.


Dernæst er der fest i anledning af vores jubilæum for alle medlemmer, familie og venner. Det er NU du kan tilmelde dig festen. Vi har allerede hørt fra jer, og vi regner med at blive +100 børn og voksne til en festlig aften med grill buffet, lækre salater, øl & sodavand - og slush ice til børn og barnlige sjæle.


Du kan tilmelde dig her 


Prisen er 175 kr for alle over 12 år. Børn under 12 år er gratis.


Festen holdes på Vibo Strandvej, mellem Vibo Skovvej og Vibo Østvej, så vi får den smukke udsigt ud over vores fælles strandgrund og klitterne. Det eneste du skal medbringe er godt humør og service - tallerkener, bestik og glas. Vi sørger for maden, kopper og tallerkner til kaffe og kage. Hvis du ønsker at drikke vin er det bedst, du selv bringer den med.


I fællesskab opstiller vi om fredagen pavilloner, borde og bænke Festen startes med en skøn velkomstdrink fulgt af en lækker grill-menu, hyggelig musik af ægte Vibo-musikere og andre festlige indslag.


Dagens (foreløbige) program;

  • Klokken 15
    • Generalforsamling på festpladsen - alle er velkommen. Ingen tilmelding.


Jubilæumsfest - tilmelding nødvendig.

  • Klokken 16-18
      • Kaffe og kage. Samvær og fælles aktiviteter på stranden og vejen. 
      • Der vil være lege og aktiviteter for både børn og voksne - lige fra et godt spil dart til golf på stranden eller et hyggeligt spil pentaque.
      • Ved bordene er der kaffe og kage.
  • Klokken 18
      • Velkomst og middag
      • Under middagen vil der være “Røverhistorier fra Vibo”: en quiz, hvor historierne vil blive fortalt som del af løsningerne.
  • Klokken ca. 20-22
      • Musik ved “Vibo all timers jazz band” og măske en svingom


Hvordan kan du bidrage


En fælles fest kræver også en fælles indsats, bl.a. for at holde omkostningerne nede. Vi vil derfor gerne høre, hvordan du bedst kan hjælpe til. 


Vi efterlyser havepavilloner og god hjælp til at sætte det hele op. 

Kaffe og kage er det vores håb at medlemmerne bringer med til fælles bordet. Hvis du har haft omkostninger kan de refunderes af bestyrelsen.


I tilmeldingsskemaet kan I krydse af hvad I kan bidrage med.


Endelig tilmelding sker ved indbetaling på foreningen bankkonto 1551 6468586. Angiv gerne din adresse. 


Sidste frist for tilmelding og indbetaling er mandag den 15. juni.


Som vi aftalte på sidste grundejerforeningsmøde bidrager foreningen til festen med 36.000 kr og egenbetalingen er sat til 175 kr. og gratis for børn under 12 år. 



Bedste hilsner Bestyrelsen 



April 2026 - Forårsvandring - veje og hegn


Et sikkert tegn på foråret er her er bestyrelsens årlige vandring, hvor vi ser på veje, hegn og naturgrunde.


Trods vinterens meget sne ser alt ud til at have det godt. Formanden for Naturudvalget, Karen Probst, har sørget for at vi har en detalieret oversigt over hvilke indsatser der er er blevet lavet og hvordan det virker. Og det virker. Strandgrundene har det godt men der skal stadig gøres en ekstra indsats mod gyvel og hybenroser - og bævreasp.

Husk på jeres egne grunde, at det kan være en god ide at fjerne disse planter, da de alle kan sprede sig uhæmmet.


Der er fælles arbejdsdag lørdag den 18. april. Så husk at sætte kryds i kalenderen.Dagens fælles frokost spiser vi kl. 13.00 på Vibo Sydvej 19 hos Flemming  Lund og Charlotte Holtze. Medbringe en frokostret til det fælles frokostbord. Bestyrelses sørger for brød og drikkelse. Flemming og Charlotte sørger for service og bestik - og ikke mindst kaffe og kage til dessert. Tak!


Pas godt på vores veje


Vejene ser også ud til at være i god stand og der hvor der er byggeri er der lagt metal plader ud. Bestyrelsen har opdateret vejledningen i hvad man skal gøre ved byggeri og større ombygninger. https://viboplantage.dk/ressourcer-2/byggeri.html


Husk vi har alle et ansvar for at vores veje er i god stand og de bliver belastet af nutiden store lastbiler, renovationsvogne og mange kassevogne. Så vær opmærksom på skader og vær opmærksom på beplantning. 


Kommunen har netop udsendt en vejledning om, at der skal beskæres helt ind til skel, at træer skal stammes op så der er 4,5 meter frihøjde og rabatten skal holdes fri, så fodgængere kan træde til siden når der kommer biler.


Ryk spanden ind på egen grund


Vi har vel alle vænnet os til de mange skraldespande til sortering og bidrager hver til at mere genbruges. MEN vi kan nok blive enige om at sådan en parade af skradespande ikke er køn. 


Der er stadig mange der har placeret deres affaldsbeholdere for langt ude mod vejen. Husk nu at få dem trukket ind på jeres egen grund af hensyn til både trafik og gående.


Overvej om I ikke kan placere jeres affaldsbeholdere i vinkel til vejen, f.eks. ved jeres indkørsel så vejene ikke bliver en lang grøn “plastik parade”.



Bunker, volde og andet godt


Fordi der skal være plads til gående skal man være opmærksom på, at rabatten ikke må fyldes op med kvasbunker, jordvolde eller andet. Hvis du har en jordvold mod vejen så husk at tjekke om den måske er skredet med årene og få den hakket af, at der er plads til gående. Hvis du har kvasbunker, så husk de udgør en brandfare og at der ikke er langt til at aflevere haveaffald i Nykøbing.


Vejene har forskellig bredde og den grundlæggende regel er, at der skal holdes frit for beplantning fra skellet og ud til vejen.

Den nemmeste måde at finde skellet på er at se hvor der står el-skabe eller skelpæle. Elskabene står nemlig altid med ryggen ind mod skellet. Ellers mål fra midt på vejen. På hjemmesiden kan i læse mere om korrekt placering af affaldsbeholdere og hvor bred vejen egentlig er. Det varierer alt efter hvilke vej det er. Tjek din vej’s bredde på siden om affaldsbeholdere.  https://viboplantage.dk/natur%20og%20grunde/affaldsbeholdere.html



Jubilæumsfest


Når vi nu har overstået alt det kedelige, er der god grund til ellers at glæde sig. Vi kan jo alle være enige om, at Vibo Plantage har en særlig plads i vores hjerter og vi alle glæder os til at være endnu mere heroppe. Og så er det, at vi måske især kan glæde os til, at vi holder både generalforsamling og jubilæumsfest lørdag den 25. juli.


Vi mangler stadig at få de sidste detaljer på plads, men arrangementet ser foreløbig sådan ud.


Lørdag d. 25 juli ser tidsplanen foreløbig således ud:


15.00 Generalforsamling 

16.00 aktiviteter på stranden

18.00 festmiddag på Vibo Strandvej


Tilmelding sker ved indbetaling af 150 kr. senest d. 15. maj. 

Vi udsender en egentlig tilmelding senere.



Det kommer I til at høre mere om i næste nyhedsbrev.